Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) - dalej RODO,
- Administratorem Twoich danych osobowych jest: Środowiskowy Dom Samopomocy w Karwodrzy z siedzibą w 33-170 Tuchów, Karwodrza 116 w imieniu, którego działa Kierownik: z którym można się skontaktować pisząc na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , lub dzwoniąc na numer telefonu: 14/6525562 w.16
- Z inspektorem ochrony danych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Karwodrzy można się skontaktować: listownie na adres: ŚDS w Karwodrzy 33-170 Tuchów, Karwodrza 116 lub pisząc na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia, prawo ograniczenia przetwarzania i prawo przenoszenia danych. Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli Twoje dane są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawnymi.
- Dane będą przetwarzane w celu prowadzenia przez Administratora działalności:
- polegającej na zapewnienie mieszkańcom stałej, całodobowej opieki, warunków bezpiecznego i godnego życia, intymności niezależności oraz rozwoju osobowości i samodzielności z uwzględnieniem stopnia psychicznej i fizycznej sprawności.
- polegającej na wykonywaniu praw i obowiązków pracodawcy w stosunku do osób zatrudnionych zgodnie z obowiązującym w tym zakresie przepisami prawa.
- Podanie części danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie będzie skutkowało niemożnością wykonania działań wymienionych w p.4.
- Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w zakresie prowadzenia działalności wymienionej w p. 4 a , w tym także w zakresie prowadzenia i korzystania z dokumentacji medycznej, jest 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - dalej: RODO, w zw. z przepisami ustawy z 15.04.2011 r. o działalności leczniczej oraz ustawy z 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Podstawą przetwarzania danych w zakresie, jaki jest niezbędny dla ochrony żywotnych interesów mieszkańca, może być również art. 6 ust. 1 lit. d RODO. W zakresie, w jakim przetwarzane dane obejmują dane szczególnych kategorii, podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 9 ust. 2 lit. c i h RODO.
- Odbiorcami danych osobowych będą:
- osoby i podmioty uprawnione na mocy 26 ustawy z 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, w szczególności: przedstawiciele ustawowi mieszkańca, osoby upoważnione przez mieszkańca, Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Pacjenta oraz inne organy władzy publicznej i podmioty upoważnione wskazane w ustawie,
- dostawcy usług na rzecz ŚDS w Karwodrzy, za pośrednictwem których wykonywana jest dbałość o serwis i sprawność sprzętu medycznego, bezpieczeństwo sieci informatycznej i baz danych służących do przetwarzania danych medycznych oraz jakość świadczonych usług.
- pracownicy ŚDS w Karwodrzy i inne osoby wykonujące badania lub inne świadczenia opieki zdrowotnej na rzecz ŚDS w Karwodrzy na podstawie imiennych upoważnień,
- podmioty uprawnione do danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, decyzji administracyjnych, orzeczeń sądów (NFZ, ZUS, Policja, Prokuratura, Sąd, służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo państwa).
- podmioty zajmujące się wykonywaniem: badań diagnostycznych, dostawą leków i innych środków medycznych na rzecz uczestników ŚDS w Karwodrzy, dla potrzeb realizacji zawartych umów, tylko w zakresie niezbędnym do realizacji tych umów, na podstawie indywidualnych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państw znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
- Administrator nie będzie stosował wobec Ciebie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
- Dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przetwarzane zgodnie z wymogami 29 ust. 1 ustawy z 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
- dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,
- zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie,
- skierowań na badania lub zleceń lekarza, które będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, a przypadkach, gdy świadczenie nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie - przez okres 2 lat, chyba że pacjent odebrał skierowanie,
- dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która będzie przechowywana przez okres 22 lat.